klatka cd.

W ostatnich dniach kontynuowałam pracę nad zaakceptowaniem przez Lunę klatki. Robię to bardzo małymi kroczkami, całe szczęście, że A. jest i mnie w tej kwestii pilnuje 😉

Lu dostawała w klatce jeść (małe porcje, bo reszta nadal na spacerach) 2x dziennie. Na początku dawałam jej jeść w otwartej klatce. Potem Lu całą noc w otwartej przespała, więc w kolejnym kroku jadła w zamkniętej ale przy mnie. Tzn byłam w pokoju, nie zwracałam na nią uwagi, klatka była zamknięta przez około 10 min, Lu grzecznie siedziała i czekała aż ją wypuszczę. Po wypuszczeniu masa głasków i zachwytów.

W następnym kroku dawałam jeść, zamykałam klatkę i wychodziłam z pokoju zostawiając otwarte drzwi. W tej opcji Lu już całkiem długo wytrzymuje. Ostatnia próba dziś rano polegała na zamknięciu jej w klatce i zamknięciu drzwi do pokoju – na krótko, parę minut dosłownie.

Kluczowe jest dla mnie to, żeby Lu się nie zdenerwowała, nie zaczęła szczekać, prosić o wypuszczenie. Na razie przerywamy pracę bo w domu nie mamy klatki, ale zamierzam takową kupić i próbować dalej. Jak na razie ewidentnie Lu klatkę akceptuje, choć zachwycona nią nie jest.

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to klatka cd.

  1. Biały Jack says:

    Podczytuję bloga – fajnie, ze coraz więcej właścicieli dostrzega plusy przyzwyczajania psa do kennela. Uważaj jedynie – że tak powiem z własnego doświadczenia, bo przechodziłam to trochę ciężej, niż Wy – na chwalenie po wyjściu z klatki. Generalnie psa powinno się chwalić wyłącznie w klatce, a wyjście nie powinno wiązać się z pochwałą, raczej obojętnością – wydana komenda i np. pochwała “dobrze”, aby pies wiedział, że ładnie zrobił to, co mu kazaliśmy. Przez zignorowanie tej zasady mieliśmy niemały problem z klatkowaniem 😉

  2. lambdawarsaw says:

    dzięki za poradę 🙂 entuzjastycznie pochwaliłam młodą po wyjściu tylko raz (bo uświadomiłam sobie jakim nieszczęściem może być skojarzenie pieszczot PO wyjściu z samą chęcia wyjścia), teraz chwalę ją gdy jest w środku, albo wcale

Leave a comment